نگاهی به جشنواره ملی در صداوسیما

پژواک مستندسازان این بار در قاب رادیو

راهکارهای عملیاتی رادیو برای سلامت 

آیین پایانی دومین جشنواره ملی ترجمان دانش با محوریت ایمنی، حوادث و بلایا در رسانه‌ملی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۳۹
نویسنده زهره زمانی | گروه رسانه
 
نهضت باهنر، مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر دومین جشنواره ترجمان دانش با موضوع ایمنی، حوادث و بلایا در مراسم اختتامیه این جشنواره، حوادث ترافیکی را یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی دانست و افزود: حوادث ترافیکی، میلیاردها تومان زیان اقتصادی به کشور وارد می‌کند و از عوامل اصلی مرگ‌ومیر و معلولیت‌ انسان‌هاست.
وی با بیان این‌که جشنواره ترجمان دانش فرصت ارزشمندی برای اشتراک‌گذاری پژوهش‌های دانشگاهی و تحقیقات علمی است، بیان کرد: تلاش شده است که در این جشنواره، راهکارهای عملیاتی برای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی ارائه شود. امیدوارم این یافته‌های تحقیقاتی، به راهکارهایی برای کاهش این‌گونه حوادث منجر شود. 
در ادامه مراسم، علی جعفری، دبیر کمیته اجرایی این جشنواره با بیان این‌که جشنواره ترجمان دانش، یک کمیته راهبری و سه کمیته رسانه، اجرایی و علمی داشت، گفت: کمیته علمی هشت کارگروه داشت و ۸۰ نفر از اساتید داوری آثار ارسالی را از سراسر کشور به عهده داشته‌اند. وی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: ۴۷ اثر در مرحله اول داوری شدند. ۲۰ اثر در مرحله دوم و ۱۲اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند، که از این تعداد، در نهایت شش اثر در حیطه ترافیک و حوادث و بلایا منتخب شدند.
شاهید مظفری، قائم‌مقام معاونت صدا در ادامه گفت: زمانی که بخواهیم در رفتار مردم تغییر ایجاد کنیم، نیازمند دو بعد یا روش هستیم که یکی از آنها مهندسی رفتار است و دیگری انگاره‌سازی که رسالت ما در رسانه‌ملی این است که توسط هنر، انگاره‌‌سازی کنیم تا در رفتار مردم تغییر به‌وجودآوریم.
در ادامه سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: ترافیک یک حوزه خیلی ویژه است از این بابت که چند موضوع منحصربه‌فرد را با خود دارد. مخاطب ترافیک همه کسانی هستند که در یک جغرافیای خاص زندگی می‌کنند و همه کاربر این سیستم هستند.
وی با تاکید بر این‌که ویژگی بعدی این سیستم آن است که از دو بخش کاملا مستقل تشکیل شده است، ادامه داد: زیرساخت این سیستم مبحث کاملا فنی و مهندسی است.کاربران آن عامل انسانی هستند و به حوزه علوم انسانی از بعد روان‌شناسی و روان‌شناختی و مسائل انسانی بازمی‌گردد.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه بیان کرد: سیستمی با این ویژگی با روش سنتی قابل مدیریت نیست و باید از آخرین دستاوردهای علمی و دانش مربوط بهره‌مند باشد که این سیستم را مدیریت کنند.
سردار حسینی تاکید کرد: کشورهایی که توانستند در حوزه ترافیک به موفقیت خوبی دست پیدا کنند و جزو کشورهای شناخته‌شده با حداقل تلفات انسانی و خسارات مالی باشند، کار محرمانه‌ای را انجام ندادند و اقدامات‌شان مشخص است، بنابراین ما هم باید این کار را انجام دهیم اما باید اراده‌ای را برای پرداخت هزینه‌های مادی و معنوی این اقدامات جهت ساماندهی و رسیدن به حد استاندارد بپذیریم. 
درپایان مراسم، ازرتبه‌های اول تاسوم دومین جشنواره ترجمان دانش دردوبخش«سلامت،ایمنی و ترافیک» و بخش«حوادث غیرترافیکی» تقدیر شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها